Wakacje za nami. Dni stają się coraz krótsze i mniej słoneczne. Wielkimi krokami nadchodzi  jesień, a wraz z nią deszcz, zimno, wilgoć oraz …  spadek odporności.

Jesień to również czas, kiedy mitochondria są bardziej podatne na różnego rodzaju uszkodzenia spowodowane wzmożonym atakiem wolnych rodników tlenowych. Zachwianie równowagi pomiędzy wolnymi rodnikami, produkowanymi w nadmiarze, a substancjami neutralizującymi sprzyja uszkodzeniom mitochondriów.

Dlatego tak ważne jest dodatkowe  wspomaganie naszej odporności. Poniżej najważniejsze z nich:

Witamina C

Witamina C jest bardzo silnym i skutecznym antyoksydantem. Jednak, przy jej stosowaniu  należy zwrócić uwagę na to,  by nie stosować zbyt wysokich jednorazowych dawek, by nie przekroczyć tzw. progu nerkowego. Przyjęcie jednorazowo, wysokiej dawki (powyżej 100 – 150 mg) skutkuje  wydaleniem ,,nadwyżki ” witaminy C wraz z moczem. Innymi słowy, organizm przyswoi około 80 -150 mg witaminy C, a cała reszta zostanie wydalona przez nerki. Przyjmowanie jednorazowo zbyt wysokich dawek witaminy C, po prostu nie ma sensu. Chyba, że mamy w posiadaniu – witaminę c o długim uwalnianiu !

Witamina C o długim uwalnianiu  zapewnia organizmowi optymalne dawkowanie witaminy C, w równych przedziałach czasowych (aż do 8 godzin), co sprawia, że organizm traktuje ją, jak tą pozyskiwaną naturalnie z pożywienia. Polega to na tym, że dzięki specjalnej budowie tabletki, małe dawki witaminy c ( lewoskrętnej ) uwalniają się w dłuższym czasie i w małej dawce ( około 100 mg ). Dzięki takiej budowie, nie obserwuje się przekroczenia progu nerkowego.

 

Witamina D3

Stymulowanie odporności poprzez stosowanie witaminy D3 w odpowiedniej dawce  wzmacnia ją i „nie dopuszcza” do rozwoju infekcji. Witamina D3 wytwarzana jest naturalnie w organizmie przy udziale promieni słonecznych. Niestety, okres jesieni i zimy, kiedy cierpimy na brak  słońca sprzyja niedoborom tej bardzo, bardzo ważnej dla nas witaminy. Stosowanie odpowiedniego preparatu, naśladującego naturalnie wytwarzaną formę jest gwarancją przyswojenia przez organizm całej, potrzebnej dawki witaminy D3. Najlepiej przyswajalną formą witaminy D3 jest ta uzyskana z lanoliny. Stosując witaminę D3 warto pamiętać również o stosowaniu magnezu ( D3 aktywuje się kosztem magnezu ) oraz witaminy K2 MK7, która zagwarantuje przesyłanie wapnia do kości. I jeszcze jedna ważna rzecz. Badajmy sobie poziom witaminy D3 przynajmniej raz w roku!

 

Podsumowując:

Witamina C okazuje się być bardziej skuteczna w czasie infekcji, a witamina D3 nie dopuszcza do jej rozwoju. Oczywiście, nie oznacza to, że nie można stale przyjmować witaminy C, aby usprawnić odporność. Codziennie organizm jest atakowany przez wirusy i bakterie i tylko sprawnie działający układ odpornościowy może skutecznie  chronić nasz  organizm.

 

 

Stowarzyszenie Medycyny Mitochondrialnej poleca:

Witamina_C_MSE
Zobacz w sklepie

Witamina C MSE

 

 

Naturalna witamina C, najbardziej aktywna biologicznie, lewoskrętna postać kwasu...

Zobacz w sklepie
Witamina_D3_MSE
Zobacz w sklepie

Witamina D3 MSE

 

 

W 100% naturalna witamina D3 izolowana z lanoliny (wosku zwierzęcego znajdującego się w owczej wełnie) - wytworzona pod wpływem słońca - dzięki temu 70% lepiej przyswajalna niż inne formy.

Zobacz w sklepie