Jeśli często budzisz się w nocy, szczególnie około 3-4 nad ranem, miewasz koszmary nocne, budzisz się „zlany potem”, natomiast rano po obudzeniu czujesz się oszołomiony i potrzebujesz długiego czasu na rozruch, oznacza to, że Twój mózg cierpi na brak energii.

Dlaczego tak się dzieje ? Nocny sen to czas, w którym nasz organizm intensywnie pracuje nad regeneracją, naprawą i budową nowych komórek oraz tkanek.

Wszystkie te procesy wymagają stałych dostaw energii (podobnie jak nasz mózg, który NIGDY nie śpi) nawet, gdy my jesteśmy pogrążeni w najgłębszych marzeniach sennych.

O tym, w jak prosty sposób można sobie pomóc oraz o wielu innych aspektach, między innymi przyczynach złego samopoczucia, ustawicznego zmęczenia, braku wydolności, zaburzeniach metabolizmu pisze dr Bodo Kuklinski w swoim kompendium medycyny mitochondrialnej pt.:

,,Mitochondria. Diagnostyka uszkodzeń mitochondrialnych i skuteczne metody terapii.”

Jednym z najprostszych sposobów na ,,dożywienie mózgu” wg dr Bodo Kuklinskiego jest  lekka, dostarczającą mitochondriom substratów do wytwarzania energii PRZEKĄSKA PRZED SNEM!

Jak optymalnie skomponować swoją PRZEKĄSKĘ PRZED SNEM?

  • kromka dowolnego dobrze tolerowanego pieczywa: pełnoziarniste lub białe, bezglutenowe lub w formie pieczywa chrupkiego – masz tutaj pełną dowolność. To będzie Twoje lekkostrawne źródło węglowodanów oraz
  • dobrej jakości masło (z wysoką zawartością tłuszczu! ) lub olej kokosowy, czyli źródła krótko- i średniołańcuchowych kwasów tłuszczowych, których metabolizm nie obciąży na noc wątroby.

Kiedy spożyć PRZEKĄSKĘ PRZED SNEM?

Na około pół godziny przed pójściem spać.

Pamiętaj, PIERWSZE PRZYKAZANIE MITOCHONDRIOPATY BRZMI: NIGDY NIE CHODŹ SPAĆ GŁODNY!

SMACZNEGO I … SŁODKICH SNÓW!

 

Stowarzyszenie Medycyny Mitochondrialnej poleca:

Kompendium Medycyny Mitochondrialnej
Zobacz w sklepie

Mitochondria - Kompendium

 

Pierwsze polskie wydanie kompendium Mitochondria. Diagnostyka uszkodzeń mitochondrialnych i skuteczne metody terapii...

Zobacz w sklepie